مسجد وصيف دوت نت
أهلا وسهلا بك أخى وأختى فى منتديات مسجد وصيف دوت نت
يسعدنا دائما أن تكونوا معنا - تفضل بالتسجيل فى منتديات مسجد وصيف دوت نت
مسجد وصيف دوت نت
أهلا وسهلا بك أخى وأختى فى منتديات مسجد وصيف دوت نت
يسعدنا دائما أن تكونوا معنا - تفضل بالتسجيل فى منتديات مسجد وصيف دوت نت
مسجد وصيف دوت نت
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
مسجد وصيف دوت نت

منتدى خواطر وتعارف مسجد وصيف

الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  التسجيلالتسجيل  أحدث الصورأحدث الصور  دخولدخول  

اتدرب واشتغل واقبض فورا

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
المدير العام

المدير العام

اتدرب واشتغل واقبض فورا Empty
مُساهمةموضوع: اتدرب واشتغل واقبض فورا   اتدرب واشتغل واقبض فورا Emptyالأربعاء 20 أغسطس - 15:23

خلصت جامعه وعاوز تشتغل اكيد. قدمت فى كذا مكان ولسه ما تقبلتش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لازم تعرف ان العرض بقى اكتر من الطلب يعنى لازم كل يوم تزود مهاراتك وقدراتك عشان تبقى احسن المتقدمين لاى وظيفه ومفيش مكان يقدر يرفضك. انا شخصيا عملت كده بعد ماخلصت جامعه عملت دراسات عليا بس لقيت ان التدريب العملى اهم حاجه فى اى عمل عشان كده انا جربت الشغل فى اكتر من مكان عشان اخد خبره كفايه لكن النهارده لو عايزتتدرب على الشغل فيه اماكن كتير ممكن تدربك على الوظيفه الللى انت عايزها>

يعنى مثلا لغتك الانجليزيه حلوه اوى يبقى ممكن تشتغل مدرب لغه وتدى كورسات فى اماكن كتير وبمرتب كويس مش مهم انت خريج ايه المهم مستواك كويس فى اللغه وعندك قدره على التدريس ودى تقدر تكتسبها عن طريق كورس اسمه TOT"training of trainers

يعنى تدريب المدربين وده مبياخدش وقت طويل وبعدها تقدر تشتغل فى اى مكان ونفس الحكايه للناس اللى بيحبوا الكمبيوتر وكويسين فيه برضه يقدروا يدوا دورات كمبيوتر.انا شخصيا اعرف واحده صاحبتى خدت كورس تدريب فى الاميديست فى طنطا ودلوقتى هى شغاله فى نفس المكان ده.وعلى فكره دى هيئه كبيره جدا مقرها الاساسى امريكا وليها
فروع فى دول عربيه كتير ولحسن حظنا عندنا فرع فى طنطا فى اخر سعيد امام مدرسة الزهراء برج صفوه سعيد والفرع اسمه قلعة المهارات skills castle
ودى تليفوناتهم 0403270183---0403270173---0403270163

على فكره انا كمان بشتغل هناك وكنا طالبين مدربين لغه كتير جدا وبييجى ناس من الاميديست فى مصر يمتحنونا عشان نبقى معتمدين ونقدر نشتغل.اذا كنت عايز تشتغل بجد متضيعش الفرصه واحجز فى دورة TOTتدريب المدربين اللى هيديها خبراء كبار فى مجال التدريس .
على فكره المركز كمان بيدى كل دورات اللغه من محادثه وتويفل ومستوى عام وكمان فيه منحة ICDL
وكورسات كمبيوتر
https://ibnimos.yoo7.com
mohashb

mohashb

اتدرب واشتغل واقبض فورا Empty
مُساهمةموضوع: رد: اتدرب واشتغل واقبض فورا   اتدرب واشتغل واقبض فورا Emptyالأربعاء 20 أغسطس - 18:16

والله مجهود رائع
اتمنى الرسايل دى توصل لشباب مسجد وصيف
ويستفادو بيها
ويبقى مسجد وصيف دوت نت حل مشكله من مشاكل الشباب

اتدرب واشتغل واقبض فورا
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» اى اهلاوى يدخل فورا
» مطلوب الى الخليج فورا
» مطلوب للتعيين فورا فى خلال ساعه - منقووول للافاده